Ένα βιβλίο για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της πρόσληψης και της παραγωγής γραπτού λόγου.

Σας παρουσιάζουμε ένα βιβλίο που μέσω εξειδικευμένων δραστηριοτήτων, υποδεικνύει στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες τρόπους, μηχανισμούς, στρατηγικές, ώστε να κατανοούν, να επεξεργάζονται και να συνθέτουν κείμενα όλων των ειδών. Η συγγραφέας του, Μαρία Ψωμά, είναι μάχιμη συνάδελφος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μας τιμά με την επιλογή της να μας εμπιστευθεί λίγες σκέψεις της σχετικά με το βιβλίο και τα κίνητρά της.

 

υποστηρικτικό υλικό για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία

 

                                         

Σπούδασα Ελληνική Φιλολογία (τμήμα Γλωσσολογίας) στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Συνέχισα με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή (διάγνωση και αντιμετώπιση/ διδασκαλία μαθησιακών δυσκολιών), στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ της Αγγλίας. Εδώ και εφτά χρόνια εργάζομαι ως Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής σε δημόσια σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υποστηρίζω παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Η επιθυμία μου να βοηθήσω τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και η πεποίθησή μου ότι είναι σε θέση να λαμβάνουν γνώσεις ίδιας ποιότητας και ίδιας δυσκολίας με οδήγησε να γράψω ένα βιβλίο. Τόσα χρόνια δουλεύοντας μέσα στα σχολεία διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε κανένα σχετικό βιβλίο πρακτικό, με ασκήσεις.
Αποφάσισα, λοιπόν, να γράψω το βιβλίο με τίτλο «Υποστηρικτικό υλικό για την πρόσληψη και την παραγωγή γραπτού λόγου» (εκδόσεις Πατάκη). Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει ένα πρόγραμμα για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της πρόσληψης και της παραγωγής γραπτού λόγου. Περιέχει μία μέθοδο, η οποία μέσα από δοκιμασίες, δραστηριότητες και εξειδικευμένες ασκήσεις υποδεικνύει στους μαθητές τρόπους, μηχανισμούς, στρατηγικές, ώστε να κατανοούν, να επεξεργάζονται και να συνθέτουν κείμενα όλων των ειδών (λογοτεχνικά, δημοσιογραφικά, κείμενα με επιχειρήματα, διαφημιστικά, επιστολές, ημερολόγια, ομιλίες, συνεντεύξεις, μικρές αγγελίες, προσκλήσεις, συνταγές μαγειρικής, σημειώματα, οδηγίες, στίχους τραγουδιών, ηλεκτρονικά, πολυτροπικά- με εικόνα). Χτίζει συλλογιστική πορεία, δημιουργεί τρόπο σκέψης.
Απόρροια ενός τέτοιου προγράμματος είναι η βελτίωση της επίδοσης των μαθητών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, εφόσον ο γραπτός λόγος είναι το μέσο κατάκτησης της γνώσης για όλα τα μαθήματα.
Απευθύνεται σε καθηγητές, δασκάλους, γονείς και μαθητές Γυμνασίου, οι οποίοι είτε αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες είτε στοχεύουν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στα σχολικά μαθήματα. Προτείνεται και σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού για την προετοιμασία για το Γυμνάσιο.  
Μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφορίας το βιβλίο έχει διακριθεί (best seller στην ιστοσελίδα του βιβλιοπωλείου Public) και έχει χαρακτηριστεί πρωτοποριακό και καινοτόμο από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η διδασκαλία της παραγωγής λόγου κατέστη ευκολότερη. Επίσης, γονείς και παιδιά τονίζουν ότι το βιβλίο είναι εύληπτο και κατανοητό. 
Μαρία Ψωμά
Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής
psomamaria@gmail.com